Inovácia, ktorá pomôže firmám s digitalizáciou
Digitálnou evidenciou dochádzky získajú firmy v reálnom čase prehľad o prítomnosti zamestnancov na pracovisku, dovolenkách či čerpaní nemocenskej. Ide o inováciu, ktorá s minimálnymi nákladmi významne pomôže firmám s digitálnou transformáciou. Nový systém evidencie dochádzky vo forme softvérovej služby sa dá naprogramovať priamo do multifunkčného zariadenia. Firmy tak získajú možnosť evidencie, ktorá je zo zákona povinná, v digitálnej forme, bez nutnosti nákupu ďalšieho IT vybavenia.
Pre koho je systém vhodný?
- Výrobné alebo logistické podniky,
- Obecné úrady,
- Kultúrne zariadenia,
- Domovy seniorov
- Nemocnice,
- Kúpeľné komplexy
- Športové kluby atď.
Digitalizácia evidenciu zrýchli, sprehľadní a spresní
Elektronická dochádzka rieši problémy tradičnej evidencie spojené s ručným vypĺňaním rôznych formulárov alebo legislatívnymi dopadmi v prípade chýbajúcich dát. Odpadá tak preposielanie excelovských tabuliek e-mailom či fyzické prenášanie ručne vyplnených papierov. Zamestnanci získajú konkrétny prehľad o tom, koľko im chýba odpracovať hodín v danom mesiaci, koľko im zostáva dovolenky, ako často majú nárok na návštevu lekára alebo na sick day. Manažérom potom elektronická dochádzka sprehľadní napríklad schvaľovanie dovoleniek a umožňuje odkiaľkoľvek, teda aj z mobilného telefónu, evidovať počet zamestnancov na pracovisku, na služobnej ceste alebo na nemocenskej.
Informácie o dochádzke na jednom mieste
K ďalším prednostiam novej služby patrí to, že umožní zhromaždiť informácie o dochádzke na jednom mieste, z ktorého môžu čerpať zamestnanci, ich nadriadení a napríklad mzdoví účtovníci alebo pracovníci HR oddelení. Systém umožňuje vzdialený prístup – zamestnanci sa tak môžu zaevidovať aj v prípade, že nie sú v budove, ale v teréne alebo bežne pracujú vonku. Pre prihlásenie do systému možno použiť klasickú zamestnaneckú kartu, PIN alebo biometrický postup, teda napríklad odtlačok prsta, sken tváre alebo dlane.
Úspora tisícov eur ročne
Príklady úspor, ktoré elektronická dochádzka od Konica Minolta prináša:
- desaťminútový neskorý príchod alebo skorší odchod vo firme s 50 zamestnancami predstavuje za 20 pracovných dní deficit 10 000 minút, teda 1666 hodín mesačne. Pri priemernej mzde 1 300 eur to firmu vyjde približne na 1 320 eur,
- zadať ručne údaje za 50 zamestnancov trvá účtovníčke dva dni, náklady na spracovanie miezd presiahnu teda 120 eur,
- náklady spojené s riešením rôznych sporov vyplývajúcich z takejto evidencie a potrebná komunikácia môžu potom predstavovať takmer 100 eur,
- elektronická evidencia tak dokáže pri odčítaní poplatku za dochádzkový systém odhadom ušetriť viac ako 1 440 eur mesačne, teda viac ako 17 000 eur ročne.