Každý nový zamestnanec musí obvykle prejsť adaptačným programom a radom školení, než sa stane plnohodnotným zamestnancom. Umožnite Vašim nováčikom bezproblémový štart v oblasti ich digitálnej gramotnosti. Prinášame vám 5 praktických tipov pre ich vzdelávanie v Microsoft 365.

1. Správny nástroj pre danú úlohu

Mali by ste mať presne definované, aký nástroj použiť na plnenie určitej úlohy. Všetci zamestnanci tak budú postupovať rovnako a jednotne. Dobrým príkladom je nastavenie pravidla, aby sa e-mail používal na externú komunikáciu. Na bežnú internú komunikáciu je vhodnejšie používať Microsoft Teams a SharePoint. Spolupráca tak bude oveľa efektívnejšia vďaka MS Teams a SharePoint aj v kontexte dokumentov, dát a projektov.

2. Využívajte školiace programy od Microsoftu

Súčasťou podpory Microsoftu je aj bohatý a bezplatný školiaci program. Microsoft Learning Pathways je dostupný v rôznych jazykoch, vždy s najnovšími verziami a je automaticky zahrnutý vo všetkých troch licenciách Microsoft 365 (Standard, Premium a Business). Stačí si ho jednoducho odomknúť v Centre správy.

Výhody MS Learning Pathways:
  • Bezplatná služba.
  • Možnosť prispôsobiť obsah a vzhľad programu potrebám firmy.
  • Aplikácia obsahuje školenia pre rôzne nástroje Microsoft 365.
  • Možno pridať vlastný obsah alebo odkazy na externé zdroje.

3. Pomáha tiež “Pomocník” v Microsoft Teams

Microsoft Teams v sebe ukrýva užitočnú sekciu „Pomocník“. Tá obsahuje tieto oblasti:
  • Témy
  • Školenia
  • Čo je nové?
  • Správy
Informácie o nových vylepšeniach a funkcionalitách nájdete v sekcii „Novinky“. Sekcia „Školenia“ ponúka rad video tutoriálov, ako aj úvod do Teams pre začiatočníkov. Ten ukazuje, ako používať chat, zdieľať súbory a veľa ďalších základných úloh, ktoré musia noví zamestnanci vedieť používať od prvého dňa. Sekcia „Témy“ zase zoskupuje školiace videá podľa jednotlivých oblastí.

4. Vytvorte si vlastné tutoriály a návody

Vlastné tutoriály a návody výrazne uľahčia novým zamestnancom zorientovať sa vo Vašej firme. Pri ich tvorbe nezabudnite na vyriešenie bežných problémov, s ktorými sa budú stretávať. Zdieľajte osvedčené postupy a najrôznejšie vychytávky. Vaše tutoriály a návody môžete pridať k Microsoft Learning Pathways na SharePointe Online a stanú sa tak súčasťou komplexnej výučby Vašich zamestnancov.

5. Spätná väzba od zamestnancov

Je dôležité získať spätnú väzbu od nových zamestnancov o ich skúsenostiach s nástrojmi Microsoft 365 v priebehu procesu ich adaptácie. Pomocou týchto poznatkov možno identifikovať medzery v školiacich materiáloch a navrhnúť zlepšenie.

 
Konica Minolta dokáže v tejto oblasti nájsť pre zákazníkov riešenie pomocou nástrojov Microsoft 365 a Power Platform. Proces Join, Move & Leave systematizuje a spríjemní, a to nielen novým zamestnancom, ale tiež HR, ktoré je zodpovedné za nábor, a spoločne s IT a manažérmi za následný onboarding a adaptáciu nováčikov.
M365
Ako využiť plný potenciál Microsoft Office 365?

Spoznajte benefity MS 365 a MS Power Platform.

Zdieľať:

Ohodnoťte tento článok